به بخش مقالات انجمن فیزیک خوش آمدید

جایگاه فیزیک در برنامه درسی علوم تجربی دوره عمومی (مطالعه موردی: انرژی)

اين مقاله برگرفته از پژوهشی ترکیبی(کیفی وکمی) است که در سال تحصيلي97- 96 ، به روش توصيفي- تحلیلی با هدف اصلاح و بهبود كتاب‌های علوم دوره عمومی انجام شد. ملاک‌های ارزیابی طولی در این تحقیق از نوع ملاک‌های ساختاری بوده است این ملاک‌ها از روش تحلیل اسناد مرتبط و استخراج ملاک‌های مناسب ارتباط طولی لیست شده و با انجام مصاحبه نیمه ساختاریافته تعیین و سپس اعتباربخشی شدهاند. جامعه آماری آن شامل دو بخش جامعه آماری انسانی و جامعه آماری غیرانسانی (منابع کتاب‌های درسی) بوده است. اين مقاله به طور موردی جایگاه کلمه انرژی را در برنامه درسی علوم تجربی دوره عمومی مورد نقد و بررسی قرار داده است. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که علاوه بر شکاف زمانی بزرگ مابین خروج و ورود مجدد کلمه کلیدی «انرژی»، نواقصی نیز از نظر رعایت ملاک‌های ساختاری در ارائه این کلمه و موارد مرتبط در محتوای کتاب وجود دارد که لازم است تا معلمان فیزیک پایه دهم (اولین مدخل انرژی بعد از دوره عمومی) و  برنامه ریزان درسی علوم تجربی دوره عمومی به آن توجه نمایند.

برای مطالعه کامل اینجا را کلیک کنید




پیوندها

لینک های مفید وب


Designed By: shabakeye IT

طراحی و پیاده سازی توسط طرای سایت پردازش پیشرو

کلیه ی حقوق این سایت متعلق به انجمن معلمان فیزیک فارس می باشد،هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت با ذکر منبع امکان پذیر می باشد

سال 99 سال رشد اقتصادی در ایران اسلامی